Sminka i photoshop

Här kommer ett jättebra tips från Pauline om hur man sminkar i photoshop.

Börja med att öppna er bild i Photoshop. Sedan gör ni ett nytt lager (inringat i bilden nedan).


Tryck på det nya lagret, välj vit färg och måla sedan läpparna.
När ni är klara borde det se ut såhär:


Sedan trycker ni på den lilla menyn där det står "Normal" (1.) och väljer "Soft light" (2. Jag vet inte vad dt heter på svenska, men ni klurar nog ut det!):


Då borde det vita lagret bli genomskinligt. Sedan trycker ni Ctrl+U. Då poppar ett fönster upp. Där ska finnas en box där det står "Colorize" (på svenska tror jag att det heter "Färglägg"). Den rutan ska vara ikryssad.
Om ni drar i den översta mätaren så kommer kanske inte färgen att ändras. Ställ då bara in mätaren under på 50 och mätaren längst ner på -50. Då borde det gå att trixa med den översta mätaren:


Sedan är det bara att experimentera lite med mätarna för att få det som ni vill :)
Om ni inte målat sådär jätteordentligt vid läppkonturerna så kan ni bara trycka på Filter - Blur - Gaussian Blur (på svenska tror jag det är Filter - Oskärpa - Gaussisk oskärpa) så kan ni ställa in det så att dt kommer lite färg på kanterna :)
Jag gjorde "mina" läppar lila och fixade till läppkonturerna lite:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0